Posted by: lunatic | February 4, 2012

Seven Chances (1925) 23 februarie

In Seven Chances se regasesc toate tipurile de gaguri cinematografice, care starnesc rasul printr-o uimtoare combinare a elementelor de timp, spatiu si prezenta fizica. De exemplu, celebra scena filmata in biserica – Buster dormind in strana, ivizibil privirlor sutelor de femei grotesti care umplu spatiul din spatele sau. (Singurul cadru, de altfel, pastrat in nereusitul remake din 1999, Celibatarul). Excentrictatea senina din gagurile trasnite create de Keaton i-a incantat pe contemporanii sai suprarealisti: fixatia irationala a intrigii pe numarul 7, de unde si titlul original (Buster are 7 sanse de a se casatori inainte de ora 7, in ziua aniversarii a 27 de ani); sau remarcabile gaguri care fac din orice identitate umana bine conturata un nonsens complet – precum secventa in care un grup de presupuse femei albe, americance 100%, se dovedesc pe rand a fi o fetita, un evreu, un negru si un barbat.

Cele mai reusite si mai lungi secvente umoristice ale lui Keaton sunt dinamice si transformatoare. Intreaga lume pare sa prinda contur si sa se remodeleze in fata ochilor nostri. In scena culminanta a urmaririi, Buster este fugarit de un grup numeros de femei razbunatoare. Brusc, dupa ce se impiedica de cateva pietre, toata lumea incepe sa il urmareasca, asemenea unei avalasne gigantice.

Recenzie – 1001 filme de vazut intr-o viata

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: