Posted by: lunatic | June 14, 2010

The Philadelphia Story (1940) – George Cukor – 17 iunie – Ne vedem la Centrul de Limbi Straine

Adaptarea cinematografică realizată în 1940 de George Cukor după farsa semnată de Philip Barry este un clasic incontestabil al comediilor siropoase. Vedeta producţiei teatrale montate pe Broadway fusese Katharine Hepburn iar dramaturgul Barry pare că îşi bazase construcţia personajului principal feminin pe reputaţia actriţei. Publicul o privea pe Hepburn ca pe o persoană autoritară şi lipsită de feminitate, în mod evident departe de idealul feminin al anilor 1930. În scena de deschidere, acum faimoasă pentru încărcătura ei nervoasă, bogata moştenitoare Tracy Lord (Hepburn) îl urmăreşte pe Dexter Heaven (Cary Grant), playboy-ul de care tocmai divorţase, îmgrămădindu-şi nişte lucruri personale într-o maşină şi agitând în mână o crosă de golf.  Încercând să demonstreze că poate fi iubită, Tracy plănuieşte un mariaj cu un om respecatbil, dar cam fad; Dexter se întoarce în oraş cu doi reporteri, Mike (James Stewart) şi Liz (Ruth Hussey), cu gândul de a-i strica cununia acesteia.

Mai luminoasă ca oricând, Hepburn se depăşeste pe sine într-un rol care îi cere un timing comic impecabil, precum şi o vulnerabilitate autentică. Scenele cu Stewart, în grădină, în noaptea dinaintea inevitabilei nunţi, surprind esenţa atracţiei furtunoase dintre cei doi eroi. Realizarea formei definitive a Poveştii din Philadelphia i se datorează lui Hepburn. Deţinând drepturile asupra proiectului, actriţa le-a vândut studiourilor MGM cu condiţia păstrării rolului principal şi a dreptului de a-şi alege singură regizorul şi distribuţia. I-a vrut pe Clark Gable în rolul lui Dexter şi pe Spencer Tracy în rolul lui Mike, dar aceştia nu au fost disponibili. Au fost distribuiţi în schimb Cary Grant, partenerul ei din trei filme anterioare, şi James Stewart. Regizorul George Cukor a reuşit să transforme imaginea publică negativă a lui Hepburn într-un atu al personajului său, stârnind compasiune pentru o femeie frumoasă atât de neînţeleasă. Filmul a avut un succes uriaş, câştigând Oscarul pentru un scenariu care îmbină comedia cu comentariul social. În 1956, cu adaosul câtorva numere muzicale, comedia a fost reluată sub titlul Înalta Societate.

Recenzie – Karen Krizanovich – Empire, MS London, Cosmopolitan UK


Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: